Sluiten

Tips om wandelblessures te voorkomen

Tips

Publicatiedatum 20 juli 2016

Wandelt u ieder weekend? Of traint u voor een wandelevenement zoals de Nijmeegse Vierdaagse? Lees alles over voorkomen van de meest voorkomende wandelblessures.

Wandelblessures voorkomen: de beste tips voor wandelaars

  1. wandelblessuresGa nooit te snel van start. Geef de spieren de gelegenheid warm te worden.
  2. Draag naadloze sokken en wandel op goede schoenen. Zo voorkom je blaren. Schurende kleding is ook funest.
  3. Begin op tijd met je voorbereidingen. Een paar maanden trainen is veel verstandiger dan op het laatste moment beginnen.
  4. Goed eten en drinken. Weeg jezelf voor en na de training. Ben je meer dan 2 procent lichter geworden dan heb je te weinig gedronken. Eiwitrijk voedsel is ook belangrijk.
  5. Onderschat de zon niet. Bescherm je goed tegen verbranden en de hitte.

Lees ook:

De meest voorkomende wandelblessures (Allesoversport.nl)

Aanvullende tips voor het voorkomen en behandelen van wandelblessures (Sportzorg.nl).

Trefwoorden:
Bewaren

Geselecteerd voor jou

Praat mee

Wat is jouw mening over of ervaring met dit onderwerp? Of heb je een specifieke vraag?

Laat hieronder een reactie achter en ga in gesprek.