Schrijf je in voor de nieuwsbrief:
Sluiten

Handleiding kwalitatief onderzoek: wat beweegt jouw doelgroep?

Kennisbank

Met kwalitatief onderzoek (uitgebreide gesprekken) krijg je als sport- of beweegprofessional inzicht in wat er leeft onder je doelgroep. Belangrijk, want met je aanpak en aanbod wil je daar natuurlijk zo goed mogelijk bij aansluiten. Karen Hitters van NISB schreef een beknopte handleiding voor een gestructureerde aanpak van kwalitatief onderzoek.  

De handleiding behandelt achtereenvolgens verschillende aspecten van kwalitatief onderzoek:

  1. Waarde en mogelijkheden
  2. Voorbereiding
  3. Uitvoering
  4. Analyse van de resultaten.

In de bijlage tref je suggesties voor meer informatie, een gespreksleidraad voor een focusgroep en een overzicht van onderzoeksbureaus.

Literatuurverwijzing: Hitters, K., & Nederlands Instituut voor Sport en Bewegen (NISB) (2015). Handleiding kwalitatief onderzoek: wat beweegt jouw doelgroep?.

Uitgifte datum: 2015

Bewaren

Geselecteerd voor jou

Praat mee

Wat is jouw mening over of ervaring met dit onderwerp? Of heb je een specifieke vraag?

Laat hieronder een reactie achter en ga in gesprek.